úterý 24. června 2008

Deníček z Itálie - den čtvrtý (16.6., pondělí)

M. vstává v 7:15, T. půl hodiny po něm. Venku slabě prší, ale je teplo. Po snídani vyrážíme na výlet do Benátek cca 50 km severně od Rosoliny Mare. Auto necháváme na jediném možném místě, v patrových garážích na Piazzale Roma za poplatek 25 €, nezamčené, s klíčky v zapalování (místní nařízení). Kupujeme si lístky na zdejší MHD – vodní autobus. Volíme linku č. 2, podle Petra rychlejší variantu, jak se dostat do centra. Po pár minutách zjišťujeme, že loď neproplouvá Velkým kanálem, ale míří si to po moři. Cesta je to hezká (45 minut), jen to dost houpe (ale dá se při tom i kojit). Docela jsem ráda, když mohu na konečné – tj. náměstí Sv. Marka, vystoupit. Udělalo se hezky a je docela teplo. Chvilku se procházíme po náměstí, všude davy turistů, pak si dáváme v jedné z restaurací oběd a jdeme zpět na nástupiště vodních autobusů. Pro cestu zpět volíme linku č. 1 jedoucí Velkým kanálem. A pak rychle do garáží zjistit, zda ještě máme čím odjet. Ano, auto jsme skutečně našli a míříme směr Rosolina Mare. Po večeři vyrážíme na zmrzlinu (úžasnou!). Obě děti usínají v 22:00.