pondělí 16. července 2012

Itálie - 1.den (7.7.2012)

Letošní dovolenou jsme se rozhodli strávit na místě, kde jsme byli už před třemi lety, a to především kvůli klukům. Marina di Massa leží pár kilometrů severně od Pisy v italském Toskánsku. Tentokrát jsme nevyjeli v pátek navečer, ale v sobotu brzy ráno, abychom se před cestou aspoň trošku vyspali. V pátek bylo sbaleno a všechny věci naložené v autě. V sobotu v jednu ráno vstával Petr, já v půl druhé a těsně před druhou jsem budila kluky, oblékla je na cestu, přesunula do auta a ve 2:10 jsme vyrazili z domova. Ve 4:45 jsme byli v Rozvadově na hranicích s Německem, v 7:45 s Rakouskem. Před devátou jsme poprvé udělali dlouhou hodinovou přestávku na snídani. V 9:50 jsme byli v Itálii. Ve 12:45 jsme opět na hodinu zastavili, tentokrát na oběd. Ve 14:20 jsme odbočili u Modeny směrem na Parmu a tedy západní pobřeží. V 16:10 jsme zaparkovali v Marině di Massa u agentury, kde jsme si vyzvedli klíče od ubytování. Bydleli jsme ve stejné ulici jako minule, jen o pár desítek metrů dál. Měli jsme pro sebe byt 3+1 v jednopatrové vilce, zbytek obývali majitelé a jejich dospělé děti. Po krátkém vybalení toho nejnutnějšího jsem vzala kluky k moři a Petr jel na velký nákup. Všichni tři vzali moře útokem, Jonášovi naprosto nevadila slaná voda v obličeji a bezhlavě se vrhal do vln. Pak jsme se všichni vrátili, navečeřeli se, Jonáš šel spát, kluci s Petrem se šli projít na pláž a já vybalovala a povlékala postele. První a nejnáročnější den byl za námi, a mimochodem, Máťa měl zrovna narozeniny.