pondělí 15. června 2009

Deníček z Itálie - den pátý (středa 10.6.2009)

Ráno vstáváme v 7:45, protože je venku jen 23°C rozhodujeme se k výletu na Malaspinský hrad v Masse. Cesta autem trvá chviličku, parkujeme pod hradem přímo u jednoho z místních minerálních pramenů (Italové si nalévají vodu ve velkém do všech možných nádob). Dále pokračujeme pěšky, Tedík zvrací (silnice k hradu byla značně klikatá). Hrad je dnes bohužel uzavřen, ale stejně bychom nešli dovnitř na prohlídku. Po hradní zdi leze horolezec na laně a čistí hrad od přerostlých popínavých rostlin. Fotíme se a kocháme nádhernou vyhlídkou na celou Massu a moře, z druhé strany pak Apuánské Alpy. Před polednem se vracíme domů na oběd. Po obědě a krátkém odpočinku vyrážíme ve 14:00 na pláž. Tentokrát si vybíráme jinou – sice jsme dál od moře, ale máme za nižší cenu k dispozici lehátko navíc. Z pláže se vracíme v 19:00, sprchujeme se, oblékáme a jdeme na večeři do města. Vybíráme si palačinky – já a Petr se sýrem a šunkou, děti sladké s karamelem. Oboje jsou výborné. Jako desert mají děti ještě zmrzlinu, vracíme se domů před desátou a postupně usínáme.