úterý 21. července 2009

Deníček z Dublinu - den druhý (pátek 17.7.)

Po snídani ve velice příjemném prostředí našeho penzionu, odcházíme na nedaleké vlakové nádraží O´Connolli, kde si kupujeme zpáteční jízdenku do rybářského městečka Howth za 4,20€. Cíl cesty je jasný – zatoužila jsem vidět na vlastní oči maják. Přání se mi tímto plní. Bohužel u moře fouká nesnesitelně prudký a studený vítr. Po obědě vyrážíme zpět do Dublinu, Petr odbíhá do našeho penzionu nabít baterky do kamery, já mířím do Henry Street na nákupy. Společně se po hodině shledáváme a nasedáme do autobusu směrem ke Guinness Storehouse. Kupujeme si vstupenky za 15€ a absolvujeme prohlídku všech šesti pater budovy, při níž nám je podrobně vysvětlen proces výroby piva Guinness (sice bez průvodce, ale pochopí každý). Součástí je i závěrečná ochutnávka čepovaného Guinnessu ve střešním (ze všech stran proskleném) baru Gravity. Každý vyfasuje svou pintu, já ji nejsem schopna dopít, mně stačí k opilosti málo... Zpáteční cesta do centra byla tedy veselá. Zastavujeme se u místního hradu (jako hrad to ale vůbec nevypadá), prohlížíme si ho a pokračujeme do Temple Bar, kde si sedáme na schody, posloucháme živou hudbu z ulice a večeříme. Nakonec si jdeme sednout do parku St Stephen´s Green (kdo viděl film Once, bude jeho vstupní bránu znát), odkud nás ale ve 21:00 vyhazují a park zavírají. Brouzdáme uličkami a pomalu se blížíme k našemu penzionu.

Jana

Maják v Howth


Guinness Storehouse v Dublinu

Žádné komentáře: