čtvrtek 8. prosince 2011

Matěj promluvil

Mám děsnou radost. Matěj dnes poprvé promluvil na paní logopedku, ke které chodí na náslechy už od října. Doposud jen týden co týden seděl a poslouchal, co říkají ostatní děti. Čekala jsem za dveřmi, nejdřív mi přišla sdělit, že Máťa se poprvé zapojil a na požádání sestavil puzzle. A pak mi přišla vítězoslavně říct, že na ni i promluvil!!! Pochopitelně řekl jen pár slov, ale i to je úspěch. 
Já si mezitím vyhledala, jak se tato porucha jmenuje - jedná se o elektivní mutismus. Dítě s určitými lidmi nebo v určitém prostředí prostě nemluví. U Matěje jsou to doktoři, paní logopedku vzal na milost. Se svou paní učitelkou taky mluví (s ostatními ne). Pokud se ho někdo cizí na něco zeptá, většinou má taky smůlu - ale to bych spíš nazvala přehnanou stydlivostí.

Žádné komentáře: