čtvrtek 15. července 2010

Deníček z Irska – den pátý (středa 14.7. 2010)

Dnes máme v plánu jen výlety do nejbližšího okolí. Po snídani jedeme do Strandhillu (sligonské letiště), kde je pobočka Hertzu, abychom vyřešili záležitost se ztraceným dokladem. Na letištních informacích se dozvídáme, že se v kanceláři vyskytuje paní jen po předchozí telefonické domluvě, dostáváme ale plánek Sligo i s návodem, kde tam hledat pobočku Hertzu.

Tu bez problémů skutečně nacházíme a během 10 minut nám je vydán nový doklad – bez poplatku.

Jdeme si prohlédnout centrum města a kupujeme si ve fastfoodu oběd s sebou. My fish & chips a kluci kuřecí nugety s hranolkama. Jedeme do 9 km vzdáleného Rosses Pointu, kde se na krásné vyhlídce na oceán naobědváme.

Chvilku se ještě zdržíme procházkou po cestě podél pobřeží s výhledem na místní zátoku.

Vracíme se po silnici do Sligo a odtud do Armada Lodge. Tam se zdržíme pár minut a odjíždíme do Grange natankovat benzín. Pokračujeme na poloostrov Streedagh, na který je vidět z našeho ubytování. Parkujeme auto na nejzažším místě, kam se smí jet. Nacházíme se na nádherné písečné pláži, která zřejmě vede až na konec poloostrova, z druhé strany je zátoka. Kluci si berou bábovičky, my si sedáme na pláštěnky a relaxujeme.

Když si Tedík s Máťou dostatečně vyhrají, vydáváme se podél pobřeží dál, když jdeme asi hodinu, rozhodujeme se kvůli přílivu raději vrátit.

V 18:30 ještě nakupujeme v Grunge potraviny a jedeme do Armada Lodge.